...
Praha - Lipence

MHD

Ohlasy na novou linku MHD 242

Pro mnoho lidí, zejména z horní části Jílovišťské ulice, bylo zavedení nové autobusové linky MHD č. 242 takovým malým předvánočním dárkem. Ne vše je však ideální a tak ihned vyvstaly tři základní otázky. O jejich zodpovězení jsme poprosili pana Prouska z firmy Ropid.

1) Dotaz:
Po prvním nadšení z nové zastávky přišlo zklamání. Za prvé: Čekání autobusu 15 minut na točně Lipence než sjede dolů na vlak. Za druhé: Návaznost na vlak. Např. autubus dorazí do zastávky Dolnočernošická v 7:16 a vlak jede v 7:19. Přesunout se takhle rychle je asi nereálné. A dalším vlakem to dítě do školy nestihne. 

Odpověď: Autobus reálně oněch 15 minut na točně Lipence nestojí, nýbrž vykoná spoj linky 243 na Kazín a zpět. Provoz linek 242 a 243 ve 30 min. intervalu znamená, že oba minibusy jezdí téměř bez zastavení, takže jakýkoliv posun času odjezdu v podstatě znamená, že musíme takto posunout všechny spoje obou linek v daném období. Navíc tu máme přestupní vazbu s linkou 241, která je v této oblasti nejvýznamnější, a požadavky na polohy školních spojů v několika relacích. Tyto požadavky bohužel nelze snadno skloubit s návazností na vlak. V případě vlaku je také třeba říci, že se jedná o cestu přes 1. tarifní pásmo, takže vzhledem k vyšší ceně jízdenky nepředpokládáme, že by tato přestupní vazba byla využívána ve větší míře. Ze strany naší organizace byly učiněny kroky pro zrychlení linky 241 v podobě prodloužení buspruhu na Strakonické ul., takže cesta na vlak pozbývá smyslu i z časového hlediska.

2) Dotaz:
Zkuste se prosím zaměřit i na bus, který ráno sváží děti ke škole "ze shora". Bus je u školy v 7.53, ale v 7.55 už zvoní. Kéž by mohl jet o 5 min dříve!

Odpověď:  Snažíme se přivézt v optimálním čase děti z Kazína a Dolních Černošic do školy v Lipencích a děti z horní části Lipenců do školy na Zbraslavi. Bohužel však nelze se dvěma nasazenými minibusy uspokojit úplně všechny, proto vyšla nevýhodná poloha spoje pro děti, které jedou z horní části Lipenců do lipenecké školy a mají relativně nejsnazší možnost pěší docházky (po spádu, po zklidněných komunikacích či s využitím chodníků – na rozdíl od kazínských či dolnočernošických). Současný jízdní řád byl konstruován také s ohledem na to, aby polohy spojů v Dolních Černošicích a Kazíně byly co nejblíže původnímu jízdnímu řádu linky 243, který platil do konce listopadu. Pokud bychom však vyhověli požadavku na posun spoje pro přepravu dětí z Jílovišťské ul. do lipenecké školy, musely by se spolu s ním posunout i všechny ostatní spoje obou minibusových linek v čase cca 5:00-8:30. Posun spojů není možný o libovolnou hodnotu, ale pouze o interval linky 241, aby nedošlo k rozvázání přípojů v Lipencích. Dalším aspektem je délka směny řidiče, neboť ta u jednoho z vozů již nyní dosahuje hraniční hodnoty. Pokud bychom tedy posunuli celý blok spojů na dřívější čas, některý spoj okolo 6:00 bychom museli vyškrtnout, abychom se do maximální délky směny vešli. Obáváme se tedy, že snaha vyhovět těmto požadavkům by ve výsledku nadělala více škody než užitku… Samozřejmě však počítáme s tím, že jakmile dojde k přidání dalších vozidel v rámci prodlužování tras minibusových linek, mohou být vytvořeny lepší podmínky pro řešení různých požadavků.

3) Dotaz:  
Prosil bych o vysvětlení, proč u linky č. 242 nebyla zřízena zastávka U žlábku ve směru na Zbraslav

Odpověď: Umístění zastávek v Jílovišťské ulici bylo řešeno v rámci přípravy studií (pro MČ Praha – Lipence zpracovalo DIPRO v roce 2017) a upřesněno na místním šetření za účasti zástupců ROPIDu, dopravce, PČR, ÚMČ Praha 16 a MČ Praha – Lipence dne 13. 6. 2019. V případě všech zastávek bylo upozorněno na skutečnost, že je žádoucí, aby byly pro oba směry. I přes jisté komplikace bylo nalezeno řešení u zastávek Na Lhotkách (ve směru Lipence, za cenu stavebních úprav pro zřízení nástupiště a při vědomí nemožností zajistit ideální příčnou pěší vazbu přes komunikaci) a U Kapličky (ve směru z centra, kde nebylo možné využití zastávku linky 241). V případě zastávky U Žlábku pro směr Baně však nebylo nalezeno odpovídající místo především z důvodu absence alespoň minimálně provozně přijatelných parametrů chodníku na potřebné straně komunikace (zastávky nemají být umísťovány v úsecích vjezdů, šířka chodníku by měla být alespoň 1,75 m). Zástupci městské části Praha – Lipence se vyjádřili, že v uvažovaném termínu zahájení provozu linky 242 nepovažují za možné projednání a realizaci takových stavebních úprav, které by zřízení zastávky umožnily. V případě, že MČ nalezne, projedná a zajistí realizaci zastávky, je její zřízení pro linku 242 samozřejmě možné.

Jízdní řády

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání

Oznámení

desaterokompostéry

přístavba zš

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 3
DNES: 231
TÝDEN: 687
CELKEM: 95097

Anketa

Informace e-mailem

Novinky e-mailem

Rozpočet

rozpočet
Informační zdroj o hospodaření pro občany a vedení obce.

Mobilní aplikace

v obraze
google-play-download
app-store-download

 

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
30 31 1 2 3 4
1
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
1
28 29 30 31 1 2

Užitečné odkazy